skang nie macam-macam aduan yang aku terima.. kenapa orang luar sana suka sangat salahkan kakitangan kerajaan.. kerana nila setitik rosak susu sebelanga.. antara aduan yang selalu diterima :-
- pegawai tak mesra alam
- lambat angkat telefon
- lambat bagi maklumbalas
- hilangkan dokumen
- keluar ofc terlalu lama
- pergi makan ramai-ramai
- pegawai tak amanah
dan macam-macam lagi lah... setiap kelemahan akan diperbaiki dari masa ke semasa..hakikatnya, orang luar tetap pandang dan cerita benda yang buruk sahaja.. benda baik yang telah diberikan tidak pula dihebahkan..tetapi kakitangan kerajaan tak pula wat aduan pasal klien yang macam nie :-
- datang marah-marah tanpa sebab
- bahasa kesat / maki hamun
- sampai ade yang bagi ugutan pon ada
nak salah kan sape? kita selalu jaga hati orang luar yang berurusan dengan kita.. tapi bila sebaliknya berlaku sape nak jaga hati kita? bila dikemukakan kepada pihak atasan kita sendiri akan dimotivasikan.. aper cer...
kadang-kadang kita rasakan dunia nie tak adil.. kebajikan orang luar diutamakan tetapi kebajikan staf di abaikan..
kadang-kadang kita rasakan dunia nie tak adil.. kebajikan orang luar diutamakan tetapi kebajikan staf di abaikan..
0 comments:
Post a Comment