Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Thursday, February 24, 2011

:: KhaSiat jamBu baTu ::

hai.. Hari Nie naK cite paSal buaH plak.. buaH piLIhan Saya ialaH buaH jaMbu baTu.. buaH jamBu baTu ada BanYak JeNis.. aDe iSi kaLer MeraH.. dan ada jUga yaNg isi KaleR puTih... aDe yaNg adE biJi.. daN yaNg taK aDe biJi pOn aDe Gak.. taPi mY favOriTe is jaMbu BatU isI putIh.. laGi seDaP kaLu ciCah nGan kUaH rOjaK, aSam Boi, kiCap+ciLi aPi+gUla.. sedaP giLer..

sKaNg nIe naK beLi buaH jaMbu pOn SeNaNg.. kat sHoppIng, kaT tePi JaLaN, kaT paSar MalaM pOn aDe JuaL.. mUraH jerK.. baNyaK khaSiat plaK tU.. naK taU aPe khaSiat Nye.. jOm riKi...

  • MempuNyaI vitaMin C YaNG tiNggi.
  • Ia menGandUngi 3 hiNgGa 6 kalI lebIh banYak vitaMin C berbAnDiNg dEngAn BuaH OrEn, 10 - 30 Kali lEbih baNyak bErbaNding deNgan piSang, dan kIRa-kirA 10 kali lEbIh banYak beRbaNdiNg dEngAn bUah bEtik.. baNYak Tu..
  • jaMbU baTu jugA diDapAti meNganDunGi kaNdungAn vitAmiN A yaNg agAk baNyaK
  • jaMbu baTu juGa didApati MengAnduNgi juMlah foSforUs dAn KalSiuM yaNg sedErhAna dAn jugA sEdikIt beSi, kaliUm dan nAtrIum
  • MerUpaKan sAlaH saTu buAh yAng bEgitU bErkHasiaT kEpaDa seMua laPisaN maSyaraKat
  • PengaMbilAn jamBu batU seCara HariAn maMpu mengEkalkAn vitaMin C di daLam badaN maNusia
  • Zat bEsi dan KalsIUm yAng sedErhana jUga seSuai di aMbil khUsusNya golOngan tua dan kaNak-kaNak untuk TujuAn tumBesarAn tulaNg yang bAIk dan prOses MempeRBaiki sel-sEl tulAng yaNg rOsak atAu raPUh

Wednesday, February 23, 2011

naK baBy girL (",)~

baby boy dah dapat.. dah besar dah pon.. skang nie ngah plan nak baby girl plak.. insya allah kalu ade rezeki.. dapat sepasang pon dah cukup dah (faktor ekonomi skang).. yang seronok nyer bila ade anak pompuan time nak beli kan baju.. macam-macam pilihan... kalu anak lelaki senang jer.. t-shirt, kemeja, suar jeans dan short pants... simple jerk.. tak de eksesori tambahan... jelous u...

kalu p shopping tu.. wah.. bukan men lawa-lawa lagi baju budak pompuan.. zaman kita dulu-dulu mane ade baju cam budak zaman skang nie... untung budak zaman skang nie.. ape nak buat... dah rezeki mereka.. cam na nak dapatkan anak pompuan nie.. ada tips tak?.. plz...

*
*
*

tentarang!!!!! dah jumpa.. boleh percaya ke?.. nak tau betul ke tak.. kena try nie.. heheeeee... kena usaha.. usaha tangga kejayaan.. betul tak? jom layan.. (i surf kat internet.. jumpa yang nie..)

*
*
*
  • Persetubuhan dilakukan sebelum penetasan telur isteri (ovulation). Jangan bersetubuh selama 5 hari mulai dari hari ‘ovulation’ yang boleh dikesan dengan ujian-ujian subur
  • Melakukan ‘douching’ dengan menggunakan cecair asid (very dilute lactacyd) 2 jam sebelum persetubuhan dilakukan
  • Posisi penetrasi semasa ejakulasi dilakukan juga boleh memainkan peranan
  • Faktor pemakanan secara teori juga boleh meningkatkan tahap keasidan didalam faraj, lebihkan makanan yang meningkatkan keasidan seperti jagung, oat,roti, nasi, spaghetti, macaroni, buah zaitun, plum, prune, pelbagai jenis kekacang seperti kacang soya, kacang kuda, kacang dhal, kacang merah, hasil tenusu seperti mentega, keju, aiskrim, mentega kacang, gajus, walnut, daging merah, sardin, kopi, minuman bergas, coca cola dan banyak lagi
  • Anda juga perlu mengurangkan makanan yang meningkatkan kealkalian badan seperti sayur-sayuran seperti alfalfa, brocolli, kobis, kobis cina, saderi, timun, terung, bawang putih, salad, cendawan, bawang, bayam, labu, spirulina, keledek, tomato. Buah-buahan seperti epal, pisang, kelapa segar, buah kurma dan buah tin kering, tembikai, tembikai susu, pear, kismis, strawberry, buah-buahan sitrus, almond, buah berangan, rempah-ratus seperti rempah kari, kayu manis, halia, garam laut, herba-herba, jus buah-buahan, jus sayur-sayuran, air mineral dan banyak lagi. Walaupun buah-buahan sitrus berasa masam tetapi ia bertindak meningkatkan kealkalian badan

Tuesday, February 22, 2011

beNganG..baNgaNg..

2 haRi nIe maNg PeNat giLer.. suMe naK urGeNt.. kaLU keJa aKU tak pe Lah gaK.. nIe taK.. oraNg leN nYe keJa naK soH aKu plaK yaNg waT.. saMpai akU nyeR keJa taK teRbuaT... samPai daH jadI buKit daH aKU nYe suraT-suRat aTas Meja..

beNgaNg aKu... saMpai taK seMpat naK maKan.. keJap-keJap tePon taNya.. aKu taU lah naK waT.. nIe pePagi Lah daH tiPon.. taNya akU saPe buaT suRat jemPutaN unTuk SemUa PkMD daN insTituSi.. ape PunYa bangaNg.. aKu taK terLibaT LaNsuNg.. saPe yanG gi MesYuarat... taK kaN taK taU saPe urUsetIa.. taK seKolaH ker!! (maRaH tahaP gaBaN...)

iKut seDaP muLut jerK naK sOh owAng BuaT itU.. buAt Ini.. biLa keJa daH laSt miNutE caM niE leR jaDi nYer.. taK teNtU araH.. meNyaMpaH beTul.. boS pOn taK suRuH waT caM tU..




Friday, February 18, 2011

maJLis AmaNat PenGaraH & sOlaT haJaT

TaRikH : 17 FebRuaRi 2011 (KhaMis)
TemPat : DeWAn BeSaR RbL TAa

pRogRam Ini daH laMa plaN.. HQ yaNg mInta Sume JKM NegErI bUaT maJliS nIe.. maSe meSyuaRat PaGi suMe aHli daH seTujU tUk waT kaT rBl Taa.. taK de OrDer caTerIng.. baWa PokLaK maSinG-masIng.. suMe peGawaI daN kakItanGan diJempUt haDir..

koL 4 daH geraK daRi ofiS peGi ke RBl Taa.. naK suSun piNggaN maNgkuK.. saMpai-saMPai tU dIa...

*
*
*

dEwan daH keMas.... daH beNtaNg SejaDah.. hopefUllY raMaI laH yaNg daTang..

geNg-geNg maK daRa... yaNg siBuk NaK berPosIng..

daH siaP suSun baRaNg-baRang.. aPe laGi.. masE unTuk PosIng..

oRaNg-oRang kuaT jKM MeLaKa.. aPe yaNg diBincaNgkaN tu!

keLetIhaN.. doK laNding JaP..

pHeeWiiTt... aLaMaK bRo.. JaUH terMenUng.. tUnggu KeKasIH haTi yaNg taK kuNjuNg tIba Yea Bang..

*
*
*

Nie LaH seBahaGiaN meNu-meNu yaNg diSumbaNgkaN.. laPar NIe..

*
*

uLamaN yaNg diImpoRt daRi jaUh..

iKaN KerIng YaNg raNgup Lagi laZat

saMbaL uDaNg daRi ABBm

BuAh PisaNg sUsU yaNg coMeL-coMel..

aSam PedaS teTeL..

saMbaL tuMis..

saTaY..

saMbaL jaWa...

*
*

baNyak tOl laUk.. terLIur daH niE.. laMbaT gi kE maKan?

mIa yaNg keLaParaN.. seDang KoPek KuLIt UdaNg..

sHazWaN yaNg keBeNgaNgaN... baTaL Air SemBaHYanG..

poSe maNje maK daRe daN aNaK DarE..

*
*
*

aKu baLIk aWaL.. lePas peNgaRah baGi aManaT akU aNgkaT KaKi.. daH geLaP.. maLam taK naMPak.. baHaya Bawa KeTa.. taPi keHadIran amaT meNdukaCita KaN.. taK saMpaI 100 oRaNg pOn.. sTaf daRi pKMd taK raMaI.. maNe peGi nTaH..apE-aPe PoN tQ paDe sUme YaNg haDir..

Wednesday, February 16, 2011

boLa JarINg LagI..



boLa JarIng.. niE laH laH ruTin aKu seTiaP haRi raBu.. maLas BeTul.. dah laH MaIn Kat STB SL.. JaUh.. naK peGi saBaH puNya PasaL.. Kena LaH KaYUh peLaN-peLaN ke SaNa.. huHuHu.. aKu dIberI poSiSi WD.. deNgaN keTingGiaN yaNg aKu aDe.. oKey LaH tU.. daRipaDa KeNa GD aRi Tu.. naK defeNce boLa Pon TaK saMPaI..haRu bIru DibuaTnya.. Jon Kita RiKi keDudUkan BoLa JarIng..

*
*
*
*

Kedudukan bola jaring↓
Nama kedudukan Singkatan Lawan Kawasan dibenarkan
Goal Shooter GS Goal Keeper. Attacking third, including goal circle
Goal Attack GA Goal Defence Attacking and centre thirds, including the goal circle
Wing Attack WA Wing Defence Attacking and centre thirds, but not the goal circle
Centre C Centre Attacking, centre, and defending thirds, but not the goal circles
Wing Defence WD Wing Attack Centre and defending thirds, but not the goal circle
Goal Defence GD Goal Attack Centre and defending thirds, including the goal circle
Goal Keeper GK Goal Shooter Defending third, including the goal circle

*
*
*
*

daH laMa taK berSukaN.. skaLi MaiN samPaI paNcit Di BuaT nya.. kaLu daPat paTner YaNg saMa keTingGiaN nGan aKu taK pe GaK.. daPat YaNg liNcaH.. PoNaT cIk diBuat NYo.. daH skaNg muSim paNas.. hiTam LegaM diBuaTnya.. naSib baIk seMinggU seKalI jerK laTihaN.. kalU haRi-haRi.. cONfiRm.. ceraH pUnya..

maCam MaNe naK caRi sTamiNa nIe.. naK joGiNg puNya laH raJin.. heHehe.. taK boLeh JaDi niE.. (waH seManGat LaH PlaK)..aKaN kU fiKir kaN nYa.. hehehe.. daH laH.. naK siaP kaN keJa plaK.. jaP g naK gi Men bola DaH.. adIOs..

Monday, February 14, 2011

aiR teRjuN sG. GaBai

wElCome to GaBai FallS.. DaH laMe taK peGi siNi.. riNdu Plak raSaNyer.. aIr terJun Sg. GabaI terLetaK di ulU LaNGat, SelaNgor.. kaLau daRi PUtraJaya DaH taK jaUh daH.. naK peGi seNdiri MemaNg taK paNdaI.. itU puN HousEmate yaNg baWA.. pEgI saTu Keta.. beSt gIler.. (Cite DuLu-duLu..) baWa rEndaNg aYam, biHuN goreNg, NasI hImpiT, saMbaL kaCaNg.. niE buKaN NaK peGi MaNdI...Nak MenCeKik JerK keJa NyeR..


aIr terJun Kat Sini bersIh..JerNiH.. seJuk PlaK tU.. tiMe haRi cuTi raMai GiLer OraNg.. kat teNgaH-teNgaH aiR terJun siAP adE jaMbaTaN laGi.. kaLU naK terJun daRi siTu pOn BoleH.. (YaNg beraNi maTi laH)..

aIr terjUn Nie tInggI.. taPi jaNgaN isaU seBab aDe tanGGA.. PEnAT gILeR NAk NAiK SAmPAI atAs.. seMput..siAP adE teMpat reHat laGi kaT atAs tU.. haTi-haTi.. taNgga KaT aTas Tu LicIn..

HaH.. kaT siNi laH pOrt kitaOrang MandI.. daH maCam IkaN duYong daH.. heHehe.. saPe-sape yaNg taK perNah SamPai kaT siNi laGi.. ape tUnggU laGi.. daTang laH ke SiNi seBelUm terLaMBat..

aStRo FiRst..

biLe teNgoK asTro.. seLalu keLuar IkLaN paSaL asTro FirSt.. beSt saNgaT keR?.. cITe peR YaNg aDer?.. maSa ChiNese New YeaR aRi tU.. kiTaOraNg tRy LaH oRdEr ChaNNeL nIe.. kaMi pIliH ciTer HaNtu KaK LImaH baLik rUmaH..haRga saTu ciTe Nie RM15.00 + 6% taX.

24 HouRs cIte Nie.. teNgoK LaH ciTe Nie SaMPaI mUntaH.. taPi CitE nIe MeMaNg LaWaK giLer Lah..TaK bOrIng TeNgOk cIte Nie.. sAkIt-SAkIT pERuT teNgoK CiTe Nie.. maSe baB nIe pOn LawaK gaK..

*
*
*
*
"KaK LimaH.. oH KaK lIMaH Oi.. JoM LeR tUMPaNg.. daLaM KaMpoNg JerK.. TaK yaH paKaI HeLmeT.. kaK LiMaH.. bLaH..blah......"
*
*
*
*
yaNg keLaKaR nYer.. boLeH wIKanG laGi Tu.. TaK jeJaK taNaH...

yaNg rUGi Nyer... aStro fIrsT Nie.. saTu ciTe jErK leH teNgok.. naK teNgok CitE leN.. KeNa ChaRge LaGi.. rUgI LaH cam tu.. KaLU taK siLaP aKU 3 haRi JerK lEh teNgok CitE Nie.. iNgaT kaN diA waT paCkaGe caM cHaNNel LaIn.. baYaR saTu HaRga LeH teNgOK suMe cIte.. baIk beLi CD jeRk caM tU.. BiLe-biLe MasE leH teNgOk..


:: viDeO aLiF ::

video

aLif maNg sUke kaLu orAng RaKam aKsi Dia.. taPi kaDang-kaDanG diA Tak BagI.. viDeo Nie aKu raKam maSa lePas SalIn KaN dia PamPerS.. aLif suKe saNgat BiLa teNgok VIdeO nIe.. diA aKan IkuT baLik aPe yaNg diA caKap..


biAsaNyer biLa naK tiDo alIf meSti naK teNgok Video diA.. diA teNgok aDe beAr.. MesTi diA caRi maNe beAr diA.. taKut SanGat HiLanG.. taPi aKsi-aKsi diA nIe laH peNgubaT riNdu bIla BerJauHan.. JaUh saNgat Ker?.. heHehE..


aPe laGi maRi kiTa LayaN viDeO niE..

- VaLenTiNe's DaY -

** maklumat ini saya perolehi dari internet.. untuk renungan bersama.. pikir-pikir kan lah..


SEJARAH VALENTINE:

Sungguh merupakan hal yang ironis(menyedihkan/tidak sepatutnya terjadi) apabila telinga kita mendengar bahkan kita sendiri 'terjun' dalam perayaan Valentine tersebut tanpa mengetahui sejarah Valentine itu sendiri. Valentine sebenarnya adalah seorang martyr (dalam Islam disebut 'Syuhada') yang kerana kesalahan dan bersifat 'dermawan' maka dia diberi gelaran Saint atau Santo.

Pada tanggal 14 Februari 270 M, St. Valentine dibunuh karena pertentangannya (pertelingkahan) dengan penguasa Romawi pada waktu itu iaitu Raja Claudius II (268 - 270 M). Untuk mengagungkan dia (St. Valentine), yang dianggap sebagai simbol ketabahan, keberanian dan kepasrahan dalam menghadapi cubaan hidup, maka para pengikutnya memperingati kematian St. Valentine sebagai 'upacara keagamaan'.

Tetapi sejak abad 16 M, 'upacara keagamaan' tersebut mulai beransur-ansur hilang dan berubah menjadi 'perayaan bukan keagamaan'. Hari Valentine kemudian dihubungkan dengan pesta jamuan kasih sayang bangsa Romawi kuno yang disebut “Supercalis” yang jatuh pada tanggal 15 Februari.

Setelah orang-orang Romawi itu masuk agama Nasrani(Kristian), pesta 'supercalis' kemudian dikaitkan dengan upacara kematian St. Valentine. Penerimaan upacara kematian St. Valentine sebagai 'hari kasih sayang' juga dikaitkan dengan kepercayaan orang Eropah bahwa waktu 'kasih sayang' itu mulai bersemi 'bagai burung jantan dan betina' pada tanggal 14 Februari.

Dalam bahasa Perancis Normandia, pada abad pertengahan terdapat kata “Galentine” yang bererti 'galant atau cinta'. Persamaan bunyi antara galentine dan valentine menyebabkan orang berfikir bahwa sebaiknya para pemuda dalam mencari pasangan hidupnya pada tanggal 14 Februari. Dengan berkembangnya zaman, seorang 'martyr' bernama St. Valentino mungkin akan terus bergeser jauh pengertiannya(jauh dari erti yang sebenarnya). Manusia pada zaman sekarang tidak lagi mengetahui dengan jelas asal usul hari Valentine. Di mana pada zaman sekarang ini orang mengenal Valentine lewat (melalui) greeting card, pesta persaudaraan, tukar kado(bertukar-tukar memberi hadiah) dan sebagainya tanpa ingin mengetahui latar belakang sejarahnya lebih dari 1700 tahun yang lalu.

Dari sini dapat diambil kesimpulan bahwa moment(hal/saat/waktu) ini hanyalah tidak lebih bercorak kepercayaan atau animisme belaka yang berusaha merosak 'akidah' muslim dan muslimah sekaligus memperkenalkan gaya hidup barat dengan kedok percintaan(bertopengkan percintaan), perjodohan dan kasih sayang.

PANDANGAN ISLAM

Sebagai seorang muslim tanyakanlah pada diri kita sendiri, apakah kita akan mencontohi begitu saja sesuatu yang jelas bukan bersumber dari Islam ?

Mari kita renungkan firman Allah s.w.t.:

“ Dan janglah kamu megikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan, dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggung jawabnya”. (Surah Al-Isra : 36)

Dalam Islam kata “tahu” berarti mampu mengindera(mengetahui) dengan seluruh panca indera yang dikuasai oleh hati. Pengetahuan yang sampai pada taraf mengangkat isi dan hakikat sebenarnya. Bukan hanya sekedar dapat melihat atau mendengar. Bukan pula sekadar tahu sejarah, tujuannya, apa, siapa, kapan(bila), bagaimana, dan di mana, akan tetapi lebih dari itu.

Oleh kerana itu Islam amat melarang kepercayaan yang membonceng(mendorong/mengikut) kepada suatu kepercayaan lain atau dalam Islam disebut Taqlid.

Hadis Rasulullah s.a.w:“ Barang siapa yang meniru atau mengikuti suatu kaum (agama) maka dia termasuk kaum (agama) itu”.
Firman Allah s.w.t. dalam Surah AL Imran (keluarga Imran) ayat 85 :“Barangsiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka sekali-sekali tidaklah diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi”.

Tuesday, February 8, 2011

~ KaNsEr uSus ~

BaRah pErut bOleh jAdi sUkar diKesaN. SelAluNya tiDak teRdaPat taNda paDa taHap aWal dAn, daLAm kEbaNyakan kEs, baRah terSebUt teLah merEbak sebElum ia disEdAri. ApAbila GejAla beRLaku, ia bEgitu kAbur sehiNggakAn pEsakit tiDak mEngiNdahkaNnya. BaRah pErut bOleh menyEbabkan yaNg bErikut:

SEbaraNg siMptom ini mUngkin disEbabkan olEh barah ataU masalah kesIhatan yang kurAng serIus lain, seperti viruS perut atAu ulser. Hanya doktor maMpu menentukan pUnca sebEnar. Mereka yang meMpunyai gEjala sebEgini peRlu berJumpa doktor. Mereka muNgkin dirujuk kepAda gastroEnterologist, doKtor yang pAkar dalAm mendiAgnosis dan meRawat masalah pengHadaMan. PakAr ini kadang kAla dikenali sebaGai pakar gastrOintestinal (atau GI).

naK taU keNaPa aKU caKaP PaSaL KaNser NIe.. sEBab maK aKU teLah LaLUI nYa..

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

maK aKU adMit kaT waD 1-2 haRi seNin (31.1.2011) di sPiTAL mELAkA.. 3 HarI KeNa waT CT ScaN.. haRi raBu doKtor mulaKan oPerasI meMbelaH peRut MaK aKU.. siaN maK aKu.. MacaM-maCam DugaAn.. lePas SatU saKit..saKIt laIN Plak daTang..

maK aKU taK boLeH buaNg aIr beSaR secaRa NormaL.. uSus Tu dIa daH kuaR kaN.. seMaLam sisTer ajaR caM na naK tuKar beG pLasTik tUK teMpat NaJis Tu.. ngIlu pLaK PerUT aKU tenGok.. taK suSaH.. cuMe ceReWet SikiT.. KeNa waT beTuL-beTul..

MaK.. kaMi sUme MendoAkaN seMogA maK cePat SembUh.. kaMI suMe saYang MaK..

Monday, February 7, 2011

:: aLiF nyEr CeRitA ::


















niE laH geGurL aLIf.. aKu haDiaH kaN maSa beSdaY alIf yaNg pErtaMa.. sKang Nie GeGurL tu DaH keMPis daH.. aLiF sUka giGit hiDung Dia.. maNe-maNe peGi meSti BawA GegUrl nIe.. kaLau taK dia AKan MeNcaRi.. aLIf aKaN MaRaH KaLaU KiTa

CakAp NAk BAsUH gEgUrl DiA.. dIa TaK BaGi.. taPi KekaDaNg cUri-cuRI gaK aMbik CamPaK LaM MesIN BasUh.. Tu YanG KeMPis.. heHehE.. PeRnaH saTu haRi.. BasUh geGurL dIa.. dIa taK boLeh NaK tIdo sIaNG.. meNcaRi-caRi geGuRl.. sIan Pon Ade.. taK baSuh hiTam pLak gegUrL tU..

BeaR yaNg beSaU tU aKu Nya.. haDiah BesDaY.. HuBBy baGI.. maSe Tu TiMe BerCinTa..





















tEngOk laH aPe aNaK aKU waT nGan BeaR tU.. meRemPet Tu.. vRoooM..VrOOM..

nIe laH yaNg aNak aKU waT biLe diA daH boRinG.. Tak Tau Nak BuaT aPe..

alIf akaN maRah kaLau oraNg peLuk Dan PegaNg geGurL dia..






















waKtu PetaNg pLak leN pLaK citEr Nyer.. paNas-paNas Buta DaH ajaK DoK Luar MeN BolA.. boLa tu LaGi beSaU daRi diA.. "ma..ma.. aYaNG-aYaNG" (LaYaNg-laYaNG).. paNdaI pLaK tU TuNJuK laYaNg-laYanG..






















haH.. Nie NaK prOMotE laH sKit.. laWa TaK BaJU alIF tU.. baJu nIe akU beLI ngaN alFidaH.. muRah JerK.. caNtik KaN.. aPe LaGi oDerLah kaT blOg dIa.. MaCam-maCam aDe.. meNyerLah aNaK aKU kaI waRna BiRu nIe..

aLif N bAsiKaLnYa..

NiE LaH aLif Nyer BasIkaL.. baSikaL Nie NamPak CantIk.. taPi peLIk SikIT.. aPe yaNG PelIk Tu! seBenaR nYer kaT haNdle dePan Tu aDe kePaLa ArNab deNgaN TeLinga YaNg PanJanG.. taPi aNaK aKU yaNg BiJak NIe DaH caBut KePaLa ArNaB Tu.. KecIk-keCik LaGi daH paNdaI pOmen.. aKu PoN taK taU caM ne Dia WaT.. aKu baLIk KeJa TenGok DaH TogeL daH BasIkaL Nie Dia Keja Kan..

BiLe teNgok Dia SeNYum... taK JaDi NaK MaRah.. PaNDai PlaK aMIk aTi.. "ma..ma.." buKaN MeN MaNje LaGi Dia paNggIL.. amBoi BuKaN Men LaGi aNaK MaMa PosInG.. LePas Nie TaK taU laH pLaK aPe YaNg TaNggaL.. jaNgaN taK taU.. aNaK aKU daH paNdaI wIkaNg nGaN BasIkaL Nie.. SaPe YaNg aJaR NtaH..


bYe-bYe MaMa.. aLif NaK g JeJaLan..