Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Wednesday, February 23, 2011

naK baBy girL (",)~

baby boy dah dapat.. dah besar dah pon.. skang nie ngah plan nak baby girl plak.. insya allah kalu ade rezeki.. dapat sepasang pon dah cukup dah (faktor ekonomi skang).. yang seronok nyer bila ade anak pompuan time nak beli kan baju.. macam-macam pilihan... kalu anak lelaki senang jer.. t-shirt, kemeja, suar jeans dan short pants... simple jerk.. tak de eksesori tambahan... jelous u...

kalu p shopping tu.. wah.. bukan men lawa-lawa lagi baju budak pompuan.. zaman kita dulu-dulu mane ade baju cam budak zaman skang nie... untung budak zaman skang nie.. ape nak buat... dah rezeki mereka.. cam na nak dapatkan anak pompuan nie.. ada tips tak?.. plz...

*
*
*

tentarang!!!!! dah jumpa.. boleh percaya ke?.. nak tau betul ke tak.. kena try nie.. heheeeee... kena usaha.. usaha tangga kejayaan.. betul tak? jom layan.. (i surf kat internet.. jumpa yang nie..)

*
*
*
  • Persetubuhan dilakukan sebelum penetasan telur isteri (ovulation). Jangan bersetubuh selama 5 hari mulai dari hari ‘ovulation’ yang boleh dikesan dengan ujian-ujian subur
  • Melakukan ‘douching’ dengan menggunakan cecair asid (very dilute lactacyd) 2 jam sebelum persetubuhan dilakukan
  • Posisi penetrasi semasa ejakulasi dilakukan juga boleh memainkan peranan
  • Faktor pemakanan secara teori juga boleh meningkatkan tahap keasidan didalam faraj, lebihkan makanan yang meningkatkan keasidan seperti jagung, oat,roti, nasi, spaghetti, macaroni, buah zaitun, plum, prune, pelbagai jenis kekacang seperti kacang soya, kacang kuda, kacang dhal, kacang merah, hasil tenusu seperti mentega, keju, aiskrim, mentega kacang, gajus, walnut, daging merah, sardin, kopi, minuman bergas, coca cola dan banyak lagi
  • Anda juga perlu mengurangkan makanan yang meningkatkan kealkalian badan seperti sayur-sayuran seperti alfalfa, brocolli, kobis, kobis cina, saderi, timun, terung, bawang putih, salad, cendawan, bawang, bayam, labu, spirulina, keledek, tomato. Buah-buahan seperti epal, pisang, kelapa segar, buah kurma dan buah tin kering, tembikai, tembikai susu, pear, kismis, strawberry, buah-buahan sitrus, almond, buah berangan, rempah-ratus seperti rempah kari, kayu manis, halia, garam laut, herba-herba, jus buah-buahan, jus sayur-sayuran, air mineral dan banyak lagi. Walaupun buah-buahan sitrus berasa masam tetapi ia bertindak meningkatkan kealkalian badan

2 comments:

Warna Warni Kehidupan said...

erk..tak kawin lagi tak boleh komen lelebih hehe

yatt said...

tak per.. cari ilmu... nanti senang nak plan.. hehehee

Post a Comment