Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Thursday, May 5, 2011

keJar MenGejar..

hai.. lama tol tak update blog nie.. bukan aper.. sejak dua menjak nie busy bebenor.. orang len tau order jer... yang jadi mangsa adalah aku.. sabor jer lah.. nie teman nak cite skit.. trajedi di pagi hari yang berlaku ke atas aku..


hari nie aku dari sungai udang.. macam biasa ler.. aku kuar awal.. nak p tuang minyak g.. malas kuar lambat2 nie.. kang jammed plak.. tak suke yea... biasa lah kalu pepagi aku tak suka buka aircond.. so buka lah tingkap kereta seluas-luasnya.. hirup udara pagi.. nyaman.. sambil-sambil tu dengar sinar pagi..


sampai kat penjara sg. udang aku dengar ade orang hon-hon.. tengok cermin belakang tak de keta.. sape plak nie.. aku wat bodoh jer lah.. terus kan perjalanan. seminit pas tu dengar lagi bunyi hon.. aku tengok sisi kiri nampak budak naik motor..


motor tu bukan men laju lagi.. dia bawa betul-betul dekat ngan tingkap aku.. dah lah aku buka tingkap.. aku pandang dia senyum.. gatai betul.. aku wat bodoh je lah.. ingat tak de aper-aper.. skali aku pandang g dia ade lagi kat tepi tingkat.. dia wat isyarat tangan soh berhenti te tepi.. apahal plak.. dah lah aku tak kenal.. suka suki nak soh aku begenti plak..


ape g.. aku pon tekan lah minyak sekuat hati.. aku laju.. dia pon laju.. aku slow apetah lagi kan.. ape dia nak?.. seram betul.. masa tu tak banyak keta g.. takut pon ade.. sampai dekat traffic light bertam aku tak nampak gi motor tu.. selamat rasanya.. menakutkan jerk.. tak pernah aku kena kejar ngan budak motor.. kalu takat mamat keta nie slalu lah..


pada kawan-kawan yang lain tu.. hati-hati lah di jalan raya..

0 comments:

Post a Comment