Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, April 19, 2011

Di Larang Masuk..

hari tu aku kursus kat bangi... so aku pe gi.. inform lah kat kawan aku sorang nie.. leh jumpa dia.. lama giler tak jumpa.. 3 tahun tu.. sejak aku pindah melaka.. dasyat kan... nie lah my best frenz kat putrajaya.... zu..


dia amik aku kat PLPP Bangi.. aku ajak balkis skali.. petang tu ujan lebat.. biase ler kalu hujan tu jalan bukan main jammed lagi.. pada hal bukan jauh pon putrajaya ngan bangi.. tak tau nak g mane ujan-ujan nie.. tempat biasa lah... ape lagi .. kalu bukan alamanda.. kita orang nak tengok wayang.. cite ape skang nie erk? banyak tok cite antu skang nie.. aku decide nak tengok cite dilarang masuk..

nie lah tiket kami yea.. pilih barisan belakang sekali.. betul-betul kat tengah.. puas dapat tengok.. heheheee..




Sinopsis Filem Dilarang Masuk: Empat sekawan, Fatia, Badrul, Juli dan Ronnie sudah kehilangan akal, buntu menemui jalan pulang. Perjalanan yang tidak sudah itu menemukan mereka dengan sebuah banglo usang di mana mereka memutuskan untuk bermalam di situ. Di rumah misteri yang seakan tidak berpenghuni itu, mereka menjumpai sejumlah wang jutaan ringgit di dalam sebuah beg yang sudah lama tersimpan.




Dengan perasaan penuh tanda tanya, mereka dikejutkan dengan penemuan dua mayat yang telah reput dan sepucuk pistol – yang masih penuh dengan peluru hidup.Fatia yang masih bergantung dengan ubat, mengalami pengalaman aneh – kelibat seorang gadis perempuan yang menyebabkan Fatia trauma – seolah-olah dapat menyelami perasaan gadis itu. Fatia dapat merasakan ketakutan yang menyelubungi diri gadis tersebut,setiap detik yang dialami merungkai peristiwa yang telah berlaku di rumah itu.




Keadaaan menjadi semakin genting apabila pistol berpeluru hidup hilang entah ke mana, masing-masing ketakutan dan berlaku pertelingkahan di atas wang yang dijumpai. Kekacauan yang menghantui Fatia merunsingkannya sehingga ia dapat mengetahui suatu rahsia – rahsia yang merungkai sebuah kebenaran. Apakah rahsia tersebut? Siapakah yang mendiami rumah itu? Apakah yang telah berlaku di situ?




*


*


*


*


*


*


*




cite nie best.. aku bagi 4 bintang.. tapi ending plak tak bape nak best.. sian tau.. bad plak yang mati kena bunuh.. padahal dia baik.. tak suka..tak suka..tak suka.. heheeeeee... sape-sape yang tak pegi tengok lagi jangan lepas kan peluang..

0 comments:

Post a Comment