Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Monday, June 20, 2011

Terminal Bersepadu Selatan..

dah 4 tahun tak naik bas.. ari tu ade kursus kat putrajaya. nak bawa keta tak tau jalan... kang sesat plak. dah ler sensorang... kat melaka pon dah sesat nie kan plak nak p jauh.. huhuhuhuuu.. sebab kan nama aku sorang jerk transport tak di sediakan.. kena pegi sendiri.. naik bas jerk lah.. senang..

naik dari Melaka Sentral.. aku suka naik bas KKKL.. nasib baik dapat dok kerusi satu2.. bas turun di TBS.. tURUN2.. Alamak.. besau nyer.. jakun jap.. ajer ler sesat ni kang.. dah ler fist time sampai kat sini.. dulu senang..sampai pudu naek bas g putrajaya.. nie nak nek ape nie nak gi sana..

Pusing punya pusing.. ahh... nampak lah kaunter informasi.. aku tanya budak laki yang dok kat situ.. dia kata tak de bas.. kena naik teksi.. mai ai..mesti mahal nyer.. tak nak ar... aku tanya g.. selain teksi leh naek pe.. dia pon cam blur2 jerk.. biau tetol mamat nie.. lagi sesat plak kang aku nie.. naseb baik ade akak debab tu datang.. adik nak g ane? putrajaya kak.. ohhh. adik naek ERL jerk.. terus p putrajaya. RM5.30 jerk.. nASEb baek akaK tu De ...

kaLu ERL aku Tau Lah.. penah naek.. tapi mang mahal ler.. dulu aku penah kena dari putrajaya ke KL Sentral RM 9 lebih lah.. dah macam nak balik melaka jerk.. naseb baik ler waktu tu dah kritikal.. nak tak nak naik gak.. kalu tak mang tak merasa lah.. mahal sangat..

tapi aku suka sangat TBS nie.. selesa.. tak macam pudu.. sesak.. polis bantuan bersepah2.. yg paling aku bengang masa nak turun g ke tempat tunggu bas.. aku nak turun polis tu tak bagi.. apahal plak nie.. ngan kerek nyer dia tanya.. nak g mane tu.. tiket mane? ala lorat jerk.. naseb baik lah aku tak de mood nak layan ari tu.. kalu tak mang kena sumpah seranah ngan aku.. baru jaga kat situ dah kerek.. polis pompuan nie mang cam tu ker? lorat jer lebih..

0 comments:

Post a Comment