Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Thursday, October 13, 2011

keRePek PisaNG taNduK

semalam aku balik sungai udang.. biasa ler owang ade dua umah nie.. jap lek merlimau.. jap lek sg. udang.. oleh kerana aku nie tersangat rajin nak masak so aku ajak hubby aku pergi pasar malam.. pusing punya pusing aku pon tak tau nak beli ape.. perut nie pon tak tau nak makan per..

skali aku nampak kerepek pisang nie.. tetiba jerk teringin nak makan.. aku pon ape lagi.. singgah ler.. tanya pak cik tu..

aku : pak cik nie pisang pe?
pakcik : ni pisang tanduk nak
aku : mmm.. sedap tu.. satu bungkus nie bapa pakcik?
pakcik : RM4
aku : pak cik kepek yang jenis potong panjang2 tak de ker?
pakcik : ade tapi bukan pisang tanduk.. pisang nangka ada lah..
aku : ohh.. tak pe lah pak cik.. bagi saya yang nie jerk lah satu..

banyak songeh betul aku nie...heheheee.. kita sebagai pengguna ada hak kan untuk bertanya.. so tak salah lah aku tanya kat pak cik tu..

tak kan nak makan kepek jerk... mana kenyang.. hubby aku ape lagi laksa lah yang dicari nyer.. aku? dengar laksa jerk dah menyampah.. sebab aku tak makan.. cuba kalu aku makan.. pantang di sebut pasti aku nak nyer... heheheee

oleh kerana tak de ape yang menarik aku ajak hubby aku balik jerk.. k bubye..

0 comments:

Post a Comment