Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Monday, October 31, 2011

LanGkaWi ParT I

lama giler tak update blog nie kan.. almaklum jerk lah cuti seminggu.. so blog aku nie pon cuti ler gamak nyer.. heheee.. nak citer pasal cuti aku ari tu.. mana lagi kalu bukan p langkawi.. p hooneymoon.. jgn jeles yea..aku gerak dari sg. petani ke jeti kuala kedah kol 8.00 pagi.. tak tinggal kereta kat sana.. isau.. dah ler parking mahal giler.. bapa mentua aku bawa balik keta..

aku dapat naik feri kol 9.30 pagi. tiket feri RM23 for adult.. mahal kan.. dua orang dah RM46. nasib baik alif tak kena bayar.. 3 tahun ke atas baru kena bayar.. dah tu dapat barisan depan sekali.. nasib baik ade aircond.. siap buka cite kongsi lagi.. dari kuala kedah ke langkawi mengambil masa 2 jam.. lama gak tu.. nasib baik ombak tak kuat.. tak mau aku mabuk.. heheee

sampai2 sana cari keta sewa.. ambik keta viva.. sehari RM90.. mahal kan.. cekik darah betul.. dia kata orang ramai nak deepavali.. boleh plak.. sampai cenang tak boleh check in lagi sebab bilik tak kemas lagi.. pas register ngan bayar bil aku p jejalan dulu... kol 2.30 baru leh check in..

nie lah resort kami..

melibest resort.. aku amik yang treetop nie..

seronok anak aku.. buka2 pintu jerk nampak laut...

nie masa aku baru sampai.. panas giler kat sana..

petang kuar p oriental village.. nak naik cabel car tapi tak dapat sebab petir.. nak ujan.. so lepak2 jerk kat sini..

tengok ikan ngan itik berenang.. banyak giler ikan kat sini.. gemuk2 plak tu

biase ler anak aku pantang nampak mainan yea..

air terjun telaga tujuh dekat sebelah bawah tu jerk.. tak masuk pon sebab dah gelap nak ujan..

0 comments:

Post a Comment