Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, April 3, 2012

BaliK kaMpung Part I

aku balik kedah 24 Mac 2012. aku gerak malam.. kalau balik malam biasa ler hubby aku sorang yang drive.. aku tido..heheheh... alhamdulillah selamat sampai ngan selamat nyer kol 7.30 pagi esoknyer.. macam jauh jerk.. padahal begenti tido lebih.. 

25 Mac 2012 (Ahad)

dok umah jerk.. letih weh.. tido sampai ke tengah hari.. bangun pi mandi n makan.. ingat nak masak tengok2 MIL dah siap sumer dah.. hahahaha.. pemalas nyer menantu kan.. malam tu hubby ajak pi penang. pi naik feri.. aku tak nak.. sebab dulu dah gi. kerek giler.. 

26 Mac 2012 (Isnin)

nie aktiviti wajib bila balik kedah.. balik ke selama, perak umah mak lang.. sampai ke petang kat sana.. p singgah umah mak ngah sekali.. petik pucuk paku.. ngan syok petik tetiba jerk aku rasa ade benda melekat kat kaki aku.. sejuk jerk. sekali aku tengok pacat baru naik kat kaki.. ape lagi.. aku ketok bagi jatuh pacat tu.. melompat kuar terus pi kat jalan.. geli geleman... anak aku siap cakap "mama dok sini jgn gi kat sane..  ade acat... "  banyak gak dapat.. segar2.. wat kerabu sedap tu...

27 Mac 2012 (Selasa)

hah ari nie pergi jauh sikit.. pergi changloon.. umah cik jah.. banyak tol lauk dia masak.. kenyang giler lah.. aku ajak hubby aku g padang besar.. dah dekat kan.. dulu nak pi tak jadi.. 

masa otw ke padang besar...
kiri kanan jalan hijau jerk ngan pokok2... tak de kawasan perumahan pon

yang berasap tu adalah kilang gula..
nie ladang tebu.. luas giler.. memang cantik.. hijau..
dah sampai separuh jalan ujan turun ngan lebat nyer.. aku tak pernah sampai sana.. main redah jerk. ikut signboard.. nasib baik sampai.. tak habis pusing pon kat situ.. cume beli periuk kukus, kemeja, seluar dan buah2.. buah mata kucing dia besar2... manis plak tu.. tak rugi beli.. 

nanti len kali nak pi lagi.. tapi kena bawa duit banyak ler... baru syok nak membeli belah....

0 comments:

Post a Comment