Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, April 3, 2012

Balik KaMpuNg ParT II

28 Mac 2012 (Rabu)

hari nie kami pergi berkelah di air terjun plak.. anak aku ler nak sangat mandi air terjun... tak yah gi yang jauh2.. gi yang dekat2 jerk kat situ.. mula nyer pergi ke Air Terjun Tupah.. tapi air tak banyak.. naik sampai atas pon air turun skit jerk.. tak laju.. turun balik pergi ke Air Terjun Candi di Muzium Arkeologi Lembah Bujang.. kat situ lagi lansung tak de air..memang kering giler.. musim kemarau ker.. pelik gak.. kawasan air terjun tak de air...

ingat nak balik jerk.. tapi anak aku dah emosi.. menangis2.. nak mandi gak.. patah balik ke Tupah.. dok kat tengah2.. tengok situ ade lah air gak.. tapi cetek jerk.. bentang tikar, letak makan sume.. dok leh berendam.. layan kan anak aku tu...

nie lah jalan nak ke Tupah.. tak de lah jauh ke dalam sangat pon...
nie lah rupe nyer air kat Tupah.. cetek jerk.. tempat dah cantik dah..
nak mandi pon tak syok.. tak macam air terjun..
tengok anak aku tu.. bukan men seronok lagi dapat main air..
jernih air dia.. sampai tak balik anak aku.. nak men air jerk
aku tak berendam pon.. malas..
nak dijadikan cerita.. masa nak balik.. hubby aku tanya "kat ayang ade kena gigit aper2 tak" aku cakap tak de.. naper.. "mak dah kena gigit pacat.." aku serta merta tarik sinsing seluar.. tengok kaki.. nasib baik tak de.. masa dah jalan balik. adik ipau aku menjerit.. rupa2 nyer kat kaki dia ade 3 ekor pacat.. gemuk2... geli siot...

masa sampai kat umah.. tengah2 tengok tv tiba2 MIL aku tanya.. sape nyer pacat nie.. dah gemuk.. nak jalan pon x larat.. cek2 tak de.. sekali aku buka seluar jeans anak aku.. hah... tu dia.. dah berdarah kat lutut.dia.. banyak ko darah kuar.. dalam gak pacat tu gigit.. kat air terjun pon ade pacat gak..

0 comments:

Post a Comment