Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Thursday, November 3, 2011

BelaJar MeNaIp dEnGan PanTas

korang tau tak setiap jari jemari kita nie ade huruf masing-masing.. tak percaya.. cuba korang tengok kat keyboard komputer korang.. dekat huruf 'F' ngan 'J' ade satu tanda macam nie '__' betul tak.. kalu korang nak tau tu adalah petanda untuk meletakkan jari-jari korang yang runcing tu sebelum menaip...

wokeh kita mula ngan tangan kiri (seperti di dalam gambar yea)...

Jari No. 8
  • F , G , T , R , B , V
Jari No. 7
  • D , E , C
Jari No. 6
  • S , W, X
Jari No. 5
  • A , Q , Z , CAPS LOCK , SHIFT , TAB , CTRL
Skang tangan kanan pula (rujuk lam gambar di atas )

Jari No. 1
  • J , H , Y , U , N , M
Jari No. 2
  • K , I dan ,
Jari No. 3
  • L , O dan .
Jari No. 4
  • ; , P , ' , / , ENTER , [ , ] , \ , SHIFT , CTRL
Bagi kedua-dua jari ibu adalah di SPACE

Mudah jerk kan.. kalau korang leh hafal huruf-huruf nie kat jari korang, confim korang akan menaip dengan laju tanpa melihat keyboard.. kena usaha lah.. dulu aku pon belajar 2 semester pasal typing nie.. seronok..

selamat maju jaya yea...


2 comments:

Warna Warni Kehidupan said...

susah gak kan...naek lenguh jari jemari ni huhu

yatt said...

mula-mula jerk..lama2 okey dah

Post a Comment