Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, November 20, 2012

doNat geMuk

semalam.. aku teringin nak makan donat.. so aku pon ajak adik aku pi kedai beli mauripan.. b4 this aku wat donat tak bapa nak menjadi.. so aku wat adunan sikit jerk.. nak try.. jadi ke dak... selepas diuli-uli aku pon rehat kan tepung tu dulu selama satu jam....

lepas maghrib.. aku pon buka tutup adunan tepung tu.. humang aii... gemuk betul tepung tu naik.. 2 kali ganda.. hati aku pon berbunga2... adik aku pon cakap wah cantik lah tepung tu naik.. ni jadi nie.. yang kelakar nyer masa aku ngah berdoa waktu solat maghrib tetiba aku teringat pasal donat.. siap berdoa semoga donat aku menjadi...

alhamdulillah doa aku dimakbulkan.. siap bentuk kan donat tu dapat lah 12 ketul jerk.. masa nak goreng tu... amboi.. bukan men debab2 lagi donat nie.. sampai tenggelam lubang yang dibuat.. baru angkat anak aku dah nak makan.. siap cakap mama donat nie tak lobang erk.. hik3x... 

yang pasti aku puas hati.. donat aku menjadi.. abah aku pon suka.. nie baru donat katanyer... memang gebu, lembut dan sedap... lepas nie boleh wat lagi...


0 comments:

Post a Comment