Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Monday, December 13, 2010

:: sEkaTan JaLan ::

kebiasaannyer bile jalan jem orang akan kata ada road block.. mase tu lah masing-masing tarik tali pinggang n memandu dengan berhemah.. bagi yang tinted cermin gelap giler akan turunkan kesemua cermin yang ader.. takut beb.. kang tak pasal2 kena buka kat situ gak.. yang mane tak de lesen plak sanggup pusing jalan jauh tu semata-mata nak elak kan daripada kena saman.. biasanyer yang naik motor lah.. yang naik keta tu wat selamber jer.. ikut nasib.. kalu nasib baik terlepas lah.. kalu tak baik.. kantoi!!!!! amek ko..meh sini sain surat cinta. heheheee

yang kelakar nyer bile cite pasal saman nie.. adik aku pernah kena saman gara-gara tak bawa ic n lesen. tu pun sebab dia nak amik aku kat klinik ngan alif.. bukan jauh mane pon.. dah nasib tak baik tak pasal2 kena saman,. adik aku siap kata kak ude ada road block kat bawah tu.. aku kena tahan. aku tanya dia "ko kena saman ker" dia jawab "tak lah.. dia bagi surat nie jerk. dia tak cakap ape pun" aku pun minta ler surat yang dimaksudkan... jeng..jeng..jeng.. nah.. nie surat saman lah ngok.. ko ingat surat cinte ker.."mane ler aku tau.. aku mane ler penah kena saman". . leh plak jawab macam tu..masa aku turun dari klinik tu, bapak polis sudah tak de lagi..p cari port lain lah tu..

aku pun kena tahan gak ari tu.. masa balik kerja.. tempat biasalah dia wat.. kat trafic light amj merlimau.. lagi jauh g aku nampak diaorang.. depan aku lori.. aku nampak polis yang sorang tu lambai2 kat lori soh ke tepi.. aku pun jalan la.. sebelah kiri aku ngah tahan keta dari arah bertentangan.. tgk dia tak tahan aku pun selamber jer lah jalan... dah lepas dari kon tu baru dia tunjuk bendera kat aku soh berhenti.. sabor je lah..polis lelaki biaser ler.. menggatal jerk lebih.. "laju nyer ko bawa keta.. kalu langgar aku cam ner" ngan slamber je aku jawab.. mane ade laju.. lagi jauh lagi dah nampak.. minta lesen.. aku pun bagi lesen yang tak de gambo.. dia tanya lesen yang ade gambo mane.. mane ler tau kot ko bagi aku lesen motor ker? ade gak polis cam ni kan.. nah encik.. mmm... selepas dia belek2 dia pulangkan balik lesen aku.. ok dah..

aku pun jalan lah.. wat ape tunggu lagi.. dia ingat aku takut... bukan nyer aku tak de lesen.. sepanjang aku bawa keta nie lah first time polis tahan minta lesen.. sebelum2 nie kalu ada road block pon tak penah kena tahan..




0 comments:

Post a Comment