Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, August 23, 2011

BaLik KamPUng..

taun nie raya kat kedah.. dah 2 taun raya melaka.. 25hb nie aku lek sana.. gerak malam.. balik awal sebab tak suka jalan sesak.. hehehee.. yang paling tak sabar nak lek kampung adalah anak aku..


''mama.. abang nak alek ampong.."
"nak aek bas ahh.."
"nak jumpa tok wan.."

bersemangat ko.. budak2 aper tau.. bila dengar lagu balik kg.. wah.. bukan men suka lagi.. tak sabar nak lek.. tapi aku barang2 pon tak pack lagi.. tak de masa.. boleh..heheee

lama gak aku balek sana.. seminggu lebih.. setahun sekali..mesti bosan. hik.. hik.. hik.. tempat orang mane nak sama ngan tempat sendiri.. kat sana tak meriah.. tak macam kat melaka..tak de masak2 macam kita.. tak de kenduri.. masak pon tuk makan satu family jer..

kat sana ape lagi kalu bukan ketupat palas.. hubby aku suker ler makan pulut.. aku tak bape suka.. laksa.. lagi ler aku tak makan.. rendang tok.. kuih raya.. tu jerk..

kalau kat melaka meriah makan nyer.. ketupat, lemang, rendang ayam / daging, kari ayam / daging, sambal kacang, kuah lodeh, kuih muih.. sampai senak perut.. terlampau banyak makan..

taun nie tak dapat lah berkumpul kat umah nenek.. pagi raya suma akan datang berkumpul umah nenek.. pas sembahyang raya wat kenduri.. bila dah ramai berkumpul tu yang meriah.. rindu nyer...


0 comments:

Post a Comment