Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Monday, August 8, 2011

- pERsiaPan Raya -

sedar tak sedar sekejap jerk dah 8 ari kita berpuasa.. masa berlalu begitu pantas sekali.. aper persipan raya korang sume.. dah ready ker? aku? aku tak lagi.. rileks dulu.. heheee.. tahun nie cam tak de semangat jerk nak raya.. baju raya pon tak beli lagi.. nak pakai baju yang macam mane pon tak tau g.. nak kai kaler ape pon tak tau.. taun lepas kaler oren..

aku cakap kat hubby :-

aku : abg.. taun nie nak kai baju kaler aper?
hubby : ntah lah
aku : kita kai kaler pink nak tak?
hybby : tak nak lah..
aku : ala.. bukan nyer pink terang tu.. yang tu dah macam mat jambu.. ni pink cam baju
kahwin kita tu.. pink purple
hubby : oohhh.. kaler tu okey lah.. tapi mane nak cari..
aku : ala kita tengok lah kat kedai2..
hubby : k nanti kita gi cari..

owang lelaki nie mang pantang dengar kaler pink kan.. tak semesti nyer kai kaler pink jadi mat jambu.. tapi kdg2 kai pink nampak lawa per.. tu pon kalu ade kaler pink purple tu kat kedai.. kalu tak de kena pilih kaler lain lah jawab nyer...

baju anak aku pon tak beli lagi.. sian anak aku.. tunggu gaji nie baru belikan dia.. baju aku ngan hubby pat selai pon tak per.. yang penting anak aku.. taun nie raya kat kedah.. tak bape best.. tak meriah cam kat melaka..

kuih pon tak tau lagi.. nak wat ker tak? tengok mood lah.. kalu rajin bersusun kuih aku wat.. kalu malas kuih tunjuk2 jerk.. nie pon dah dua jenis kuih aku order.. hehee.. k lah.. aku ade keja nak wat..

0 comments:

Post a Comment