Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Monday, August 15, 2011

GeLanG baTu JaDe

hai...

ape benda tu.. tak kan tak kenal kan.. gelang batu Jade.. aku ade satu.. sampai skang aku pakai.. masa dah nak bersalin jerk aku buka.. takut tak boleh buka plak.. almaklum ler tangan dan gemuks...aku suka kaler gelang nie.. aku beli kat Melaka Sentral.. murah jerk.. kalau tak silap RM25.00.. tak tau ler.. nie ori ke tak.. yang aku tau gelang nie cantik dan aku suka..

orang kata batu jade nie banyak khasiat nyer.. tapi kalu tengok orang2 cina.. diaorang mang suka pakai batu jade nie.. betul tak?

Jade dikatakan dapat membantu seseorang untuk menjadi relax dan bijaksana. Disebut sebagai batu yang mempunyai keseimbangan yang sangat baik, ia dapat menolong seseorang untuk menenangkan fikiran dan tindakan serta mengatasi kekurang idea dalam berpikir. Jade adalah perumpamaan dari perasaan cinta yang amat dihargai sebagai batu yang sangat unik.

Dipercayai mempunyai beberapa khasiat yang sangat berguna untuk tubuh manusia. Menurut lagenda seorang penjelajah Spanyol ke Amerika Tengah menggunakan telah menggunakan khasiat dari Jadeit untuk mencegah serta menyembuhkan sakit tulang pinggulnya serta ginjal.

Antara kegunaan lain untuk kesihatan ialah meningkatkan penyembuhan pada organ-organ vital. Jade Hijau dapat mengurangkan gangguan sistem pencernaan, membantu fungsi hati dan mengurangkan kerosakan pada mata. Jade Merah pula dapat membantu wanita menghindari penyakit seperti kecacatan pada organ kandungan
.


0 comments:

Post a Comment