Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Friday, August 5, 2011

PulaU peManggIL - Part 1

pada 25-28 Julai yang lepas aku kursus teambuilding kat pulau pemanggil, mersing.. actually nama aku tak de pon lam senarai coz kursus nie khas untuk budak2 cso jerk.. tapi aku yang mengofferkan diri ku untuk pergi sana bila en. zaman gi tau ade kosong.. ape lagi berdezup aku sambar tawaran tu.. heheee... dengar plak wat kat pulau.. lagi lah best.. tak sabar rasanya nak ke sana..

team melaka pergi seramai 8 orang.. 3 orang lagi tak datang.. aku sorang wakil pompuan.. kami gerak dari melaka jam 8.00 pagi.. sampai kat mersing kol 12.00. mulanyer kata kol 1 naik bot dah.. tunggu punya punggu kol 3.00 gak baru gerak.. sementara nak tunggu kol 3.00 tu aku pi lah merayau2 kat pekan mersing tu ngan diorang nier.. jalan kaki jerk.. dekat..

masa ngah tunggu nak berlepas terserempak ngan kumpulan jambu. Sempoi jerk diaorang.. diaorang nak gi pulau tioman. Ade show kat sana.. sempat lah mereka2 nier ambik gambau..aku tak pernah naik bot.. tak tau ler macam mane nanti.. pening ker.. mabuk ker.. yang penting kena standby gula2, asam dan beg plastik. mana tau tetiba jerk nak muntah.. senang.. heheee

ingat kan dekat jerk pulau pemanggil nie.. rupa2 nyer lebih kurang 4 jam perjalanan. jauh giler.. macam nak balik ipoh jerk.. alhamdulillah sepanjang perjalanan aku masih boleh control lagi kemabukan aku nier.. ombok kuat..

sampai kat pulau pemanggil kami menginap di Lanting Beach Resort.. satu2 nyer resort yang ade kat situ.. tak de perkampungan .. kg. yang ade kat sebelah nie pon kena guna bot gak untuk ke sana.. tak de jalan darat.. kami perserta kursus jer lah yang dok kat situ.. resort dia ala2 kampung.. tapi yang penting makan kat situ sedap giler.. banyak plak tu lauk-pauk..

memang nyaman udara kat sini.. permandangan laut yang indah.. resort nie penuh dengan barangan antik.. macam2 ade.. k lah.. kita sambung di part 2 plak.. ade lagi cerita yang menarik.. bye..

0 comments:

Post a Comment