Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, March 15, 2011

exam rintas B.I

Besok aku ade exam rintas BI kat HQ. dah lama tak amik dictation BI. dulu zaman2 U dah amik dah.. lulus dah... tapi bila masuk keja.. sape2 yang ade dipoloma office management n technology dari uitm.. tak kira.. orang kata pon tak laku lah... sape2 yang dari Poly jer senang2 dapat elaun dwibahasa.. tak aci kan.. padahal benda yang sama jerk..
tapi baru skang.. diploma nie di terima pakai dalam JPA.. budak2 baru masuk lah untung.. masuk2 terus gred N27 dan gaji pon besau.. masa aku dlu gred N17 gaji sama cam PT jerk.. buat permohonan kat SPA ngan UiTM pon tak dilayan... tapi orang wat dapat plak.. tu yang aku tak paham tu...
tapi ape2 pon skang dah okey lah.. dap buat opsyen.. tapi yang geram tu sampai skang aku nyer surat pengesahan dalam jawatan tak dapat lagi.. lembat tol diaorang nie wat kerja.. dari bulan 8 sampai la ni.. tak de aper2.. bila telefon kata dah buat.. dalam proses... tak kan proses sampai berbulan2...
hopefully esok dapat buat dengan jayanyer.. kalau lulus leh dapat elaun dwibahasa... amik 80 w.p.m dapat RM 85.00 inggit... banyak gak tu.. sape nak bagi... semoga semuanyer berjalan dengan lancar... mintak2 orang yang baca text tu biar lah orang melayu.. kalu dapat orang len paham2 jerk lah.. kadang2 dia cakap dengan slang dia... tu yang tak bape nak faham.. ape yang dia sebut...
esok kol 6.30 dah gerak dari opis.. keta ngan pemandu pon dah booking.. nasib baik dapat.. kalu tak kena pergi sendiri.. aku mane tau jalan pegi sana.. mau sesat kang... dah lah tak pernah bawa keta sesorang masuk KL.. kalu ade geng tak pe lah gak.. exam start kol 9.00 pagi.. aku rasa 1 jam jerk exam nie... pas habis leh balik umah... heheeeee

0 comments:

Post a Comment