Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Friday, March 18, 2011

LuLus Ke x?

semalam pepagi buta lagi aku dah kuar umah.. bersemangat nak amik peksa.. sepanjang jalan dari merlimau hingga umbai.. aku je sorang2 kat jalan raya tu.. dah lah gelap.. takut pon ade.. bukan men tinggi lagi aku buka lampu.. terang skit... sampai2 kat serkam.. alangkah terperanjat nyer aku.. tetiba nampak satu lembaga besau yang terdampar kat tepi jalan.. betui2 kat tepi devider.. bila dah dekat baru nampak ngan jelas... seekor lembu besau yang dah mati terkankang kat situ.. sian kat lembu tu.. sape lah yang langgar dia... tak pasal2 jadi mangsa langgar lari.. heheheee.. nasib baik aku buka lampu tinggi.. kalu tak aku tak perasan.. jalan kat situ gelap..

aku sampai kat opis tepat2 kol 6.30 pagi.. ahmad tak sampai lagi.. lam 10 minit dia pon sampai... gerak dari opis menuju ke HQ JKMM. Kami begenti di R&R Nilai.. pi makan nasi lemak pak cik yang glamour kat situ.. sampai2 nasi tak siap lagi.. dok kejap tunggu.. lam 5 minit siap dah.. cepat2 aku beratur.. sekejap pan jer dah ramai yang beratur.. mang laku lah nasi lemak pak cik tu.. harga pon boleh tahan... sedap plak tu..

perut dah kenyang... sambung perjalanan.. biasalah masuk KL jalan bukan men jammed lagi.. aku sampai HQ JKMM kol 8.35 pagi. Masa kat lif aku saing ngan En. Edwin.. En. Edwin baik.. peramah plak tu.. dia ingat aku nak lapor diri.. hehehee.. sampai kat atas tengok dah 2 orang sampai.. dari Kedah dan Terengganu.. Yang amek peksa nyer kami bertiga je lah.. yang len tak datang.. exam start lambat..

puan siti zarina ketua pengawas.. baik.. siap buat latihan lagi.. yang tah tahan tu.. bukan men laju lagi orang yang baca text tu.. macam keretapi.. "Thank you very much for your letter dated 21st Januari 2011 regarding purchasing the printers...." tak habis salin dah masuk perenggan yang seterusnya.. ape lagi.. aku tambah ayat sendiri jerk.. suka2 hati je kan.. tak kan nak biar lompong.. tu pun ade yang aku kosong kan.. ishhhh.. tetiba jerk cam tak pandai nak buat.. padahal dulu dah pernah buat dah.. okey jerk.. mungkin sebab dah lama tak buat kot.. asyik amik minit bahasa melayu jerk.. tapi amik minit pon catit yang penting jerk. nie tak. kena taip seketul2 ayat yang dia baca.. tension jerk..

tak tau ler keputusan nyer nanti.. kalu tak lulus kena lah amik lagi.. sedih betul...

0 comments:

Post a Comment