Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Wednesday, March 9, 2011

Majis Mesra Muhibah Komuniti Kg. Kilang Berapi

date : 3 Mac 2011
time : 9.00 pagi
venue : kg. kilang berapi
perasmian oleh : Y.B. Senator Dato' Sri Sharizat Abdul Jalil

actually pepagi aku dah pegi ke dewan ithnin.. ade penyampaian bantuan.. tetapi staf pkmd jasin n merlimau kerek bangat.. sombong plak tu... orang dtg nak tolong.. tapi tak bagi.. en. zaman datang menyelamatkan keadaan... dia ajak pegi tolong kat program satu lg..
aku pon bergerak lah ke kg. yang dimaksudkan.. aku pon orang kampung kilang berapi gak.. kg. nie besau tak tau umah yang mane satu... diorang cakap kat sekolah dang anum.. masa lalu kat sekolah tu dah nampak khemah2...
kat situ jalan kecik.. nak parking mang susah.. aku soh fadhli yang parking kan keta aku.. sampai2 diaorang ngah sibuk memasak... tapi kami sampai pegi makan dulu.. perut dah lapau.. bihun goreng + kuih muih yang sedap2... makan plak dok santai kat atas pangkin... mang best giler lah...
makcik2 kat situ ngah sibuk membuat reben bunga.. mang kreatif.. cantik... pandai diaorang buat... haraf maaf gambar tak boleh nak diupload yea... kalu tak leh aku tunjuk kan hasil kerja diaorang nie...
tukang2 masak diimport jauh dari RSK Cheng, STB SL dan dibantu dengan staf yang lain.. macam nak buat kenduri kahwin.. menu nye ari nie kari kambing, asam pedas daging, ayam goreng, masak lemak pucuk ubi, sayur kubis+so'on, ikan kering, sambal belacan, buah.... mang sedap... rugi sape tak datang...
semua tetamu dijemput untuk menikmati juadah yang disediakan... Y.B. Senator Dato' Sri Sharizat Abdul Jalil sampai dalam kol 2.. mase tu lah macam2 orang menyibuk kan diri dengan agenda masing2...
kol 3 lebih aku angkat kaki... nak balik pon manyak masalah.. tk boleh nak kuar... keta dok tengah jalan... depan aku van RTM.. sampai mengamuk pak cik tu... satu dah selesai... kat atas bukit tu plak keta dok kiri kanan jalan.. tak lepas nak lalu.. dengan kudrat lelaki.. diaorang angkat keta tu ramai2 tolak ketepi.. masa lalu kat situ perlu hati2.. muat-muat je keta aku lepas... lega...
letih badan.. dengan cuaca yang panas terik... mencabar betul.........

0 comments:

Post a Comment