Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Tuesday, July 24, 2012

BazaR RamaDhaN

hari nie dah 4 hari kita berpuasa... bulan pose nie bazar ramadhan tempat tempuan ramai... kat merlimau bazar ramadhan di depan bandar baru... ahad lepas aku pergi ngan hubby aku.. dalam kol 6 kitaorang pergi... humang aiii... sesak giler... 

jalan kat situ kecik.. berlaga-laga bahu... kalau tak pandai nak mencelah memang tak bergerak lah kat situ... yang meniaga tak ramai... tak membeli bukan men ramai lagi.. tapi bangsa asing pon dok sibuk membeli jugak.. 

macam2 makanan... sampai2 situ terus jadi tak tahu nak beli aper.. aku nak cari air soya panas.. kat pak cik yang selalu aku beli tu tak jumpa plak.. mungkin dah ramai orang kot... beli kat orang len.. sebungkus RM3.. dah naik harga nyer... tapi air nyer tak bape power...

anak aku daripada jalan pegang tangan aku terus soh abah dia dukung.. takut tengok ramai sangat agak nyer.. kalau nak pergi bazar kena gi awal.. masa tu orang x ramai lagi.. pergi dah petang memang berpusu-pusu ler....

hubby aku nak makan kuey teow.. dia tengok orang ramai beratur.. dia soh aku pi beli.. aku menyelit jerk.. terus dapat.. dia heran.. eh kejap jerk.. dengan berlagak nyer aku cakap tengok orang ler.. hihihiiii.. nasihat aku kat korang suma jangan beli ikut nafsu.. nanti membazir..

0 comments:

Post a Comment