Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Monday, July 9, 2012

PulUt DuRiAn

Yang.. esok kita pi beli durian.. teringin nak makan pulut durian... humang aiii... mengidam ker aper hubby aku nie...semalam nak makan mee rebus tapi dapat makan mee kari.. hari nie nak makan pulut durian plak.. hubby aku suka makan durian ngan pulut.. kalau makan macam tu jerk dia tak minat.. len lah aku yang hantu durian nie...

mula2 dulu aku tak pandai gak makan pulut durian.. biasa wat air gula letak durian makan ngan pulut.. dah lama2 aku pon pandai makan benda nie.. sedap..

nak buat pon senang.. rendam pulut sampai kembang.. kukus sampai masak.. panas kan santan + garam tapi jangan sampai pecah minyak.. cara nak makan dia mula2 senduk pulut.. masukkan santan, gula dan durian.. senang kan...

nasib baik kat umah aku dah ade periuk kukus.. tak de lah nak mengangkut periuk kukus kat umah arwah mak aku.. hihihiii....

4 comments:

amieda said...

musim doyan dah abis laaa....

yatt said...

kat sg. udang banyak lagi lah..

@lfidah @dim said...

xsuka makan durian...tp kalau pengat suka yg amat termasuklah tempoyak...nyum nyum..

yatt said...

boleh plak.. durian kan sedap.. tempoyak tak sedap.. busuk.. hihihii

Post a Comment