Welcome to my blog, hope you enjoy reading :)
RSS

Monday, July 16, 2012

kUih Oh kUih


sabtu nie dah pose dah.. bulan pose time tu lah sibuk nak wat kuih raya.. nak buat cam malas jerk.. tapi kalau nak rasa kepuasan nyer kena lah buat sendiri kan.. bila order kang banyak songeh plak.. tak sedap lah, sikit lah, mahal lah.. banyak complain wat sendiri jerk...

kat opis pon ramai yang bawa kuih untuk di rasa.. sume tinggal bekas jerk.. yang order tak ramai.. yang makan ramai.. hihiiiii... aku order kuih mini popia jerk kat cik pah.. 1/2 kg.. Anak aku suka kuih nie.. kalau gi raya, rumah yang ade kuih mini popia nie confirm anak aku simpan lam poket.. tapaw..leceh lah nak buat kuih nie.. dah kecik2.. nak kena gulung2 lagi.. bila nyer nak siap kan.. 

kuih confleks madu memang menu wajib.. tiap2 tahun aku wat.. kuih nie lah yang paling senang nak wat.. tapi kuih nie tak boleh buat awal2.. nanti tak sempat nak raya kuih dah abis kena makan.. hubby aku suka kuih nie... kalau bagi satu balang kejap jerk sapan hubby aku makan..

kuih sayur / kuih gunting ngan kuih siput pon cam malas jerk nak wat.. suma malas lah... kuih gunting bukan susah pon.. kuih siput yea. leceh nak menggentel nyer.. ade yang jadi bentuk anak siput, mak siput.. macam2 siput lah.. tapi nie kan kuih tradisional.. payah nak jumpa..

 tapi dalam kata malas2 tu.. bersusun gak kuih.. rezeki... hihihii

0 comments:

Post a Comment